اسکوتر برقی چگونه کار می کند ؟

فهرست مطالب

اسکوتر برقی چگونه کار می کند؟

قطعات مهم اسکوتر هوشمند را می شناسید؟ آیا می دانید اسکوتر برقی چگونه کار می کند؟ آیا از کاربرد شاسی و بردها در اسکوتر اطلاعی دارید؟ نقش باتری در هاوربرد چیست؟

اسکوتر های برقی یا هوشمند وسیله ای جذاب و کاربردی برای حمل و نقل به شمار می آیند، که انرژی لازم حرکت را از باتری تعبیه شده در داخل اسکوتر تامین می کنند. از مهم ترین اجزای اسکوتر می توان به باتری ، موتور و برد اشاره کرد. اسکوتر های شارژی بسیار قوی است، و توسط موتور های براشلس با تکنولوژی موتور های سه فاز حرکت می کنند. این موتورها با سنسور اثر حال  در هر لحظه موقعیت چرخ ها را به هم از طریق برد اطلاع می دهند. چرخ ها از یک هسته مرکزی سیم پیچ و آهن ربا تشکیل شده اند. احتمال سوختن چرخ های براشلس اسکوتر بسیار کم است.

اسکوتر هوشمند چیست؟

اسکوتر های شارژی به وسایلی گفته می شود که می توان از آن ها برای سرگرمی و تفریح، ورزش و حمل و نقل درون شهری استفاده کرد. استفاده از اسکوتر های برقی نیاز به دانش خاصی ندارد، فقط با کمی تمرین و داشتن مهارت می توان به آسانی از آن ها استفاده کرد.

باتری اسکوتر برقی چگونه کار می کند؟

باتری های مختلفی برای اسکوتر ها به بازار ارائه شده است، که جدیدترین نوع آن ها باتری های لیتیومی-یونی می باشد. این باتری ها طول عمر و کارایی بالایی دارند. از 20 سلول 42 ولتی شامل دو پک 10 تایی تشکیل شده است، و به صورت سری و موازی به هم متصل شده است. چون موتور براشلس اسکوتر برقی مشابه موتورهای 3 فاز کار می کند، برای به حرکت درآوردن آن نیاز به ولتاژ زیاد می باشد. این سلول ها در اکثر پاور بانک ها، لپ تاپ ها و کودا کمپسرها استفاده می شود. کیفیت این سلول ها بسیار متفاوت می باشد و این قضیه باعث شده است که میزان عملکرد و شارژ دهی اسکوتر ها متفاوت باشد. وظیفه باتری در اسکوتر برقی ذخیره نیرو برای به حرکت درآوردن اسکوتر می باشد. اسکوتر برقی چگونه کار می کند

بردها در اسکوتر شارژی به چند دسته تقسیم می شوند؟

برد های به کار رفته در اسکوتر های برقی از نوع دو تیکه و سه تیکه می باشند. برد های سه تیکه از مادربرد تشکیل شده اند؛ که مهمترین قسمت یک وسیله الکتریکی به شمار می آید. عملکرد قسمت های مختلف دستگاه را پردازش می کند و بین آن ها هماهنگی لازم را به وجود می آورد. به طور کلی از لحاظ کارکرد، بردهای سه تکه وضعیت بهتری دارند و تعمیرات بر روی این بردها بهتر انجام می شود. اسکوتر برقی چگونه کار می کند؟

برد سه تیکه :

این بردها دارای یک مادر برد مرکزی می باشند که از طریق دو عدد ژیرسکوپ در زیر پاها به چرخ ها فرمان حرکت را می دهند. نحوه کاربرد بر اساس زاویه با سطح زمین می باشد. برروی هر ژیروسکوپ یک سنسور وجود دارد که زاویه اسکوتر با سطح زمین را تشخیص داده و باعث خواهد شد که اسکوتر به سمت جلو یا عقب حرکت کند. بردهای سه تکه چهار عدد سنسور چشمی دارند، هنگامی که وزن (شخص) روی دستگاه قرار می گیرد تشخیص داده و شروع به کار می کنند. زمانی که فرد روی اسکوتر قرار می گیرد سنسور های زیر پا به ژیرسکوپ ها دستور حرکت خواهند داد و ژیرسکوپ زاویه اسکوتر را نسبت به جلو و عقب تشخیص می دهد و اسکوتر به عقب یا جلو حرکت خواهد کرد. اسکوتر برقی چگونه کار می کند؟

نمایندگی اسکوتر برقی در جلفا

برد دو تیکه :

در اسکوتر هایی که از دو برد بهره می برند چرخ ها از طریق بردها که بصورت مجزا کار می کنند دستور حرکت می گیرند، و به وسیله یک کابل به هم متصل شده اند. این بردها هرکدام دارای سیستم مجزا هستند و مادر برد یا برد اصلی در اسکوتر وجود ندارد.  اسکوتر برقی چگونه کار می کند؟

سیستم خودکار بردها چه کاربردی در اسکوتر دارد؟

بردهای هوشمند اسکوتر در زمانی که عیب یا خرابی در چرخ ها، موتورها، باتری و یا برد رخ می دهد، مانع حرکت اسکوتر برقی شده، و با نشان دادن خطا روی اسکوتر، شخص را متوجه خرابی اسکوتر می نماید.

شاسی در اسکوتر برقی چه کاربردی دارد؟

قطعه دیگری در اسکوتر برقی شاسی می باشد که سایر قطعات اسکوتر هوشمند نظیر باتری، برد ها و چرخ ها بر روی آن سوار می شود و در صورت شکستگی قابل تعویض می باشد. اسکوتر برقی چگونه کار می کند؟

نقش سنسور های زیر پا در اسکوتر چیست و در کدام قسمت دستگاه قرار دارند؟

سنسور های زیر پا باعث می شوند حساسیت ژیروسکوپ ها در اسکوتر برقی افزایش یابد و محل قرارگیری آن ها در زیر پدهای فشار می باشد. اسکوتر برقی چگونه کار می کند؟

پدهای فشار از چه جنسی ساخته شده اند و چه کاربردی دارند؟

این پدها از جنس لاستیک  و با مقاومت بالا ساخته شده اند، و مانع از لیز خوردن کاربر در حین اسکوتر سواری می شوند. اسکوتر برقی چگونه کار می کند؟

اسکوتر آفرود زرد فشن

آیا می توانیم با اسکوتر برقی در حین سواری موزیک گوش بدهیم؟

 به وسیله برد مخصوص بلوتوث و اسپیکر امکان پخش موزیک در هنگام اسکوتر سواری برای کاربر فراهم می گردد.

قیمت اسکوتر برقی و برندهای مختلف آن

در حال حاضر برندهای مختلفی مثل ایرویل، ناین بات، اسمارت بالانس، آفرود آیم، شیائومی، اف اسپید، سگوی و دیگر کمپانی های بزرگ دنیا اقدام به ساخت انواع اسکوتر های برقی کرده اند.

این اسکوتر های هوشمند بنا به کیفیت بدنه، تکنولوژی ساخت موتور و باتری و نوع سیم کشی با یکدیگر فرق دارند. مدل های باکیفیت از برندهای معروف معمولا قیمت بالاتری دارند. اگر در هنگام خرید اسکوتر برقی به قیمت آن توجه می کنید، باید حواستان را جمع کنید که برای پرداخت هزینه کمتر فریب نخورید و اسکوتر برقی تقلبی را انتخاب نکنید. متاسفانه در بازار ایران شاهد آن هستیم که بعضی از فروشنده ها اسکوتر های برقی بی کیفیت و تقلبی را به عنوان اسکوتر برقی اصیل به مشتری می فروشند. این اسکوتر های برقی معمولا بی کیفیت هستند و بعد از مدتی خراب شده و حتی از کار می افتند. اگر اسکوتر برقی قیمتی بسیار ارزان داشت باید به اصلی یا تقلبی بودنش شک کنید.

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک ایرانیان و دریافت مشاوره می توانید از طریق شمار های زیر با ما در تماس باشید. همچنین پس از مطالعه این متن می توانید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

ساپتک اسپرت

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک اسپرت و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شمارهای زیر با ما در تماس باشید. همچنین پس از مطالعه این متن می توانید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*